Gezonder eten , ook mogelijk als je onderneemster bent!

Ik geef je 3 tips om te beginnen.

 Steeds meer ondernemers zijn zich bewust van het feit wat eten doet met hun lichaam. Super, daar kan ik alleen maar enorm blij mee zijn. Ik bemerk alleen dat jij als onderneemster niet weet waar je kan beginnen. Wat ik regelmatig hoor en lees op socialmedia is dat jij als drukke vrouw wel graag gezonder wilt leven en eten, alleen geen zin hebt om uren in de keuken door te brengen. In dit blog ga ik je een stukje op weg helpen door je 3 tips te geven die je gelijk kan toepassen.

Invloed van voeding op je werk en privéleven

Als moeder en ondernemer weet ik als geen ander wat eten voor invloed kan hebben op je dagelijks functioneren. Als ik meer suikers ga eten en een minder goed eetpatroon aan houd, krijg ik minder energie, wordt kort af en krijg hoofdpijn. Hoofdpijn belemmert mij in mijn werk en dat kost mij dan twee dagen werk, omdat ik dan echt op bed moet gaan liggen. Bij mij gaat hoofdpijn vaak over in migraine. Mijn hele functioneren wordt eigenlijk totaal anders.

Wat doet minder gezonde voeding nu met jouw lichaam?

  • Je lichaam raakt al zijn energie kwijt. Dit betekend dat jij je minder kan consenteren op jouw werk en je productiviteit daalt enorm
  • Je wordt sneller ziek, dit komt omdat je weerstand een stuk minder is
  • Klachten als buikpijn hoofdpijn kunnen echt opspelen, deze belemmeren jou weer in je werk
  • Je voelt je gewoon futloos,
  • Je zit niet lekker in je vel, zowel lichamelijk als geestelijk

Misschien is dit voor jou wel heel herkenbaar. Veel klachten zijn te herleiden naar jouw voedingspatroon. Als je gezonder gaat eten dan:

  • Krijg je meer energie, waardoor jij productiever blijft over de dag
  • Je weerstand verhoogt, door de juiste voeding en suppletie
  • Je hoofd voelt lichter, je hebt een minde vol gevoel in je hoofd
  • Je zal door een beter eetpatroon ook wat afvallen waardoor jij beter in je “vel ”komt te zitten
  • Je zal beter slapen, doordat je de juiste keuzes maakt aan voeding.

 3 tips om te beginnen met een gezonde leefstijl zonder (ongezonde) suikers

Koken en bakken vind ik super om te doen en geniet hier dan ook enorm van. Toch in mijn wat drukken bestaan heb ik ook echt niet alle dagen tijd om uren in mijn keuken door te brengen. Dir hoeft ook helemaal niet, aan de andere kant zeg ik ook heel vaak tegen onderneemsters: Het is een keuze! Als je gezond wilt gaan leven, mag je er ook wat voor over gaan hebben.

1.Neem een goed ontbijt.

Hoe laat je ontbijt dat is voor iedereen verschillend, ik kan me voorstellen als jij kinderen hebt net als ik, dat je of later ontbijt of tussen de bedrijven door.
Probeer toch ergens even een ontbijtje te nemen. Door een stevig ontbijt voorkom je dat je snel weer trek krijgt in tussendoortjes. Als ontbijt kun je denken aan: over night oats, deze maak je de avond ervoor klaar en kun je in de ochtend met wat vers fruit zo eten. Denk in mogelijkheden die niet al te veel tijd kosten. Gebakken ei met wat rauwkost. Zorg dat je altijd een eiwitportie neemt, hierdoor houd je een langer verzadigd gevoel en zal je minder snel last krijgen van dip.

  1. Makkelijke tussendoortjes en avondeten

Je hoeft echt niet uren in de keuken te gaan staan bakken om wat gezonds mee te nemen of als je buiten de deur iets wilt nemen hoeft dit niet allemaal zo moeilijk te zijn. Let vooral op de suikers die erin een product zitten. Als ik trek heb tussendoor neem ik vaak een handje ongebrande noten. Deze kun je makkelijk in je tas stoppen en kost jou gene tijd. Fruit kan je zo meennemen. Zorg ervoor dat als je fruit eet je dit doet met een eiwit bv, een beetje kwark zodat je bloedsuiker niet gelijk enorm hoog wordt.
Laat geperste sapjes staan. Door het persen zijn alle vezels eruit gehaald. Hierdoor blijf alleen de fruitsuiker over. Drink lekker water, dit zorgt ervoor dat je afvalstoffen uit je lichaam gaan en het is suikervrij.

Er is nogal een discussie over gesneden groente of dit wel goed voor je is. Het is makkelijk en het scheelt je enorm tijd. Vers is altijd beter, en uit de diepvries is ook prima.  Het scheelt je tijd als het gesneden is. Vlees erbij en je hebt zo een maaltijd op tafel.

  1. Denk in oplossingen

Het is vaak echt wennen om je eetpatroon om te gooien, alleen denk niet te moeilijk. Denk voor jezelf goed na wat bij jou past en je situatie. Keuzes maken in wat je wel wilt eten en wilt weg laten. Probeer oplossingen te zoeken zodat het voor jou leuk blijft om gezond te eten zonder dat het uren kost. Je kunt bijvoorbeeld, in de avond wat meer koken zodat je dit de volgende dag als lunch kan gebruiken.

Samen weer je meer dan alleen

Blijf je het lastig vinden wat je nou wel en niet kan eten, misschien heb je wel lichamelijk klachten en wil je daar graag vanaf. Samen met jou wil ik graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Meld je aan voor de voedingsstrategie-sessie en je krijgt drie tips die voor jou van toepassing zijn

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *